mkb klikservice search
Hoe ik deze foto gevonden heb? Via Google.

Online gevonden worden via Google

Komt uw website niet voor in de zoekresultaten van uw favoriete zoekmachine? Of niet met de zoektermen die voor u interessant zijn? Zoekmachineoptimalisatie is voor competitieve zoekwoorden (zoektermen met veel en/of “harde” concurrentie) vaak een fulltime job. Het vereist ook een lange adem. Zo kan het vaak maanden duren voordat u resultaat ziet. Als u al resultaat ziet.

Om toch getoond te worden aan mensen die actief op zoek zijn naar uw product of dienst kunt u ervoor kiezen om te adverteren via een zoekmachine. U betaalt dan als het ware voor een positie op de pagina met zoekresultaten. Hoe en wannneer dit gebeurt wordt bepaald aan de hand van allerlei voorwaarden, vereisten en instellingen.

Google Zoeken-campagnes uitgelegd

Het begint allemaal met een campagne. Een campagne is een verzameling van instellingen, zoals:

  • dagbudget (hoeveel u per dag wil uitgeven)
  • soort campagne (zoals weergave of shopping-campagnes)
  • locatie (in welk gebied moeten de advertenties worden weergegeven)

De campagnes worden onderverdeeld in thema’s middels zogeheten advertentiegroepen. Deze advertentiegroepen bestaan uit twee delen: een aantal advertenties en een lijst met zoekwoorden. Zo worden zoekwoorden gekoppeld aan de bijbehorende advertenties.

In het kort gaat het proces ongeveer zo:

  1. Iemand zoekt iets op Google
  2. de zoekopdracht van de potentiële klant is gerelateerd aan een zoekterm in uw campagne
  3. deze zoekterm activeert een advertentie die naadloos aansluit op de zoekopdracht;
  4. de advertentie is relevant voor de zoeker en haalt hem of haar over om erop te klikken;
  5. de persoon in kwestie vindt waarnaar hij of zij op zoek is en
  6. voltooit vervolgens een waardevolle actie (een zogeheten conversie) op uw website.

Maar met welke zoektermen behaalt u het meeste resultaat? En wat is de ideale advertentie? Wat is er überhaupt allemaal nog meer mogelijk? Voor tips en tricks en allerhande achtergrond informatie neemt u een kijkje op ons blog!